Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hra Gothic 4 by měla být rozdělena na více kapitol a bude se odehrávat 10 let po událostech v G3, na který bude navazovat. Herní svět bude asi stejně velký jako v G3 a bude se jednat o jižní ostrovy. Najdete tam rozdílnou faunu a floru, náhlé změny počasí, střídání denního a nočního cyklu. Hra bude využívat pokročilou technologii shaderů (Pokud si například stoupnete pod strom, nejen, že všechno uvidíte v realisticky ztlumeném světle, ale slunce bude přes jednotlivé listy jemně prosvítat jako ve skutečnosti).


Ještě než Gothic III stihl zapadat pod nánosem prachu, rakouský vydavatel JoWood se s vývojáři z Piranha Bytes ocitl na ostří nože. Bylo proto předem jasné, že pokračování (i datadisk Forsaken Gods) vytvoří někdo jiný. Tím šťastným studiem se nakonec vloni v srpnu stal Spellbound, známý díky sérii Desperados. A přestože čtvrtý Gothic na své předchůdce plynule naváže, lecčím nejspíš tradiční fanouškovskou komunitu pořádně pobouří.

Série se sice těší výborné prodejnosti na starém kontinentě, obzvlášť v německy mluvících zemích, ale to už v současnosti nestačí. JoWood (sloučený s distributorem DreamCatcher z USA) tedy od začátku klade tvůrcům požadavek, aby hrou dokázali upoutat pozornost i Američanů. Odsud je také odvozen (minimálně tamní) název Arcania: A Gothic Tale, který má za cíl (bez legrace) zpřetrhat všechny možné asociace s původní trilogií. Zpočátku zvolený podtitul "Genesis" měl symbolizovat nový začátek, ale tento je přecejen ještě odvážnější.


TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 

 Rybář proti králi
Od konce trojky, na jehož příběh bude navazovat, uplynulo deset let. Starý dobrý bezejmenný hrdina původní triogie se stal králem Myrtany a nechal se zcela pohltit nově nabytou mocí. Postupně ztratil všechny přátele a nakonec i přízeň čarodějnic osudu, které ho původně vyslaly na cestu. Babiznám tedy nezbude, než si najít novou ovečku - nevinného rybáře z jednoho z ostrovů na jihu, kam zkažený král právě podnikl invazi, drze prezentovanou jako snahu o sjednocení země.

V tomto ohledu jde tedy o změnu, protože na ostrově se bude odehrávat celý příběh (oproti dobrodružství na pevnině ve trojce). Všechna území budou přístupná od samého začátku a co do rozlohy se vyrovnají minulému dílu. Ostrov se rozdělí na různé klimatické zóny, takže tu nebude chybět poušť, sníh, lesy nebo podzemní sopky. Herní svět má být drsný a pohyb po něm nebezpečný, dle čehož se bude chovat i hrdina.

Úplná volnost konání naštěstí zůstane. Buďto čarodějnice poslechnete a krále svrhnete, zkusíte mu domluvit, nebo se k němu třeba i přidáte. A pokud máte pocit, že by vás to stálo příliš energie, třeba si otevřete obchůdek se zbraněmi a na všechno ostatní se vykašlete. Každému dle libosti...


V posledně jmenovaném případě se však připravíte o spoustu zážitků z putování. Různé skupiny obyvatel na ostrově si k vám totiž postupně vybudují nějaký vztah. Staňte se opravdovým hrdinou a kam přijdete, tam vás poznají a po zásluze oslaví. Ale udělejte nějakou hloupost nebo splňte úkol pro jasného záporňáka a hned uvidíte, jak budou lidé reagovat - v jedné vesnici po vás začnou házet kameny, v jiné třeba naúčtují přemrštěnou částku v krčmě.

 Ve stylu World of Warcraft
Ačkoliv uživatelské rozhraní ještě není ve své finální podobě, vývojáři moc dobře ví, čeho chtějí dosáhnout a jako inspiraci opakovaně uvádí World of Warcraft. Na prvních vypuštěných obrázcích chybí, takže si jej musíte představit: v levém dolním rohu obrazovky osm slotů pro skilly, vedle toho ukazatele staminy, života, many a zkušenosti, napravo pak tabulka pro ovládání bojových činností. Tedy skoro to samé co ve trojce, jen s rozšířeným políčkem o zbraních a bojování.

Aby byla hra přístupnější americkému publiku, dojde tu a tam i k různým kompromisům. Při otevření deníčku s questy uvidíte na mapce, které předměty už jste k danému úkolu posbírali a kam ještě musíte dorazit. Tvrdé jádro fanouškovské komunity by zjednodušení určitě dohnalo k nepříčetnosti, a tak ve hře nebude chybět možnost aktivovat tradiční nastavení bez asistence i pomůcek pro nováčky (a Američany :)



 Trollové, draci a báby bylinářky
Co se týče soubojů, autoři si zatím novinky nechávají pro sebe a mluví akorát o vlastnostech známých z předchozích dílů. Stále bude platit, že čím více se rozmáchnete, tím spíš ztratíte staminu, čímž odpadne bezmyšlenkovité rubání. Vedle toho nebude chybět odrážení protivníkových ran, vytváření komb i náhlé ostré výpady proti nepříteli (flurry). Stejně tak se do hry dostane automatické zaměření, které zafunguje ve chvíli, kdy se na svůj cíl na pár vteřin zadíváte, tzn. ukážete kurzorem.

Z nepřátel se vrátí celé tradiční obsazení série - od lupičů po trolly, draky a skřety. Vedle nich opět budete moci lovit lesní zvěř (jinou než ve trojce) a sbírat její zuby, které přijdou vhod obvzlášť při kupčení na trzích. A kdo má radši kytičky, ochotně strčí čumák do hlíny a zahraje si na bábu bylinářku, protože správnou kombinací sesbíraných rostlin bude možné docílit nejednoho zajímavého alchymického pokusu. Vařit lektvary se sice dalo už ve trojce, ale nebylo to zdaleka tak sotisfikované jako zde.

 Opatrně a po kouscích
Větší důraz bude ve čtyřce kladen na kování zbraní, při němž si budete moci vybrat rukojeť i čepel, případně překovat už nalezený meč k obrazu svému (raději než jej vyhodit a kupovat celý nový). A aby toho nebylo málo, během hry dostanete několik příležitostí změnit zaměření vaší postavy, nejspíš přeřazením talentových bodíků opět po vzoru World of Warcraft.



Po kouscích se tentokrát také vyzbrojíte - namísto celých oblečků totiž ve hře najdete jednotlivé vrstvy oděvu, od prošívaného oblečku až po brněné košile. Autoři tímto hodlají vyhovět všem hráčům, kteří by si přáli vytvořit vlastní postavu. A komu by ani to nestačilo, opatří si štít s neznámým erbem nebo svému oblečku dodá na jedinečnosti ozdobnou dekorací. Další odlišení bude nejspíš představovat jízda na hřbetech různých zvířat, kdy si zvolíte z široké nabídky koní - oproti původním plánům však vývojáři na toto téma poslední dobou nemluví a není tak úplně jasné, zda se tu nakonec objeví.

 Čáry máry
Vítanou změnou bude jistě i to, že k lokání uzdravovacích lahviček už se hrdina nebude muset uprostřed bitvy zastavit na místě a riskovat, že ho mezitím někdo setne, protože celá animace se znatelně zrychlí (byť stále ne na úroveň Diabla). Celá hra má být jinak mnohem vyváženější, aby nedocházelo k opakování Gothicu III, v němž člověk bez problémů vymlátil celou hordu skřetů, ale schovaný divočák v lese mu pořádně zatopil.

A co kouzlení, ptáte se? Rybářský hrdina bude oplývat novou schopností měnit počasí i chod dne a noci. Potřebujete prolézt okolo stráží a nechcete riskovat, že vás spatří? Stačí, abyste vykouzlili déšť a obě hlídky s radostí zmizí do teplého vyhřátého domečku. Vedle toho nebude chybět vrhání ohnivých koulí a celé sety kouzel pro každou z tříd, do nichž se vaše postava postupně vyprofiluje. Třeba lučištníci si přivlastní téměř druidovské znalosti, díky nimž dovedou poroučet zvířatům a rostlinám.


další obrázky ze hry najdete časem v galerii


Jednotlivé questy mají být propracovány do větší hloubky a vždy řádně objasněny, abyste pro jejich splnění měli dostatek motivace (zvlášť třeba v případě, že budete plnit úkol pro skřety). Úsilí vývojářů směřuje i k tomu, aby vás vedlejší questy neodváděly příliš daleko od hlavní příběhové linky. Multiplayer se ani tentokrát konat nebude.

Mezi nápady, které teprve čekají na převedení do čtyřky, je i možnost koupit hrdinovi vlastní domeček, kam by se mohl vracet z cest pro odpočinek, uschování předmětů nebo kování vlastních zbraní. Zde opět musím doplnit, že hráč mohl mít domeček už i v prvním Gothicu, ale v něm ho pouze dostal od známých a nemohl ho využívat k tolika účelům. Odhadovaná doba hraní má dosáhnout na šedesát až osmdesát hodin hrubého času, během nějž potkáte i staré známé postavy Gorna, Miltena, Diega a Lestera. V hledáčku dabérů hlavních postav hry jsou lidé, kteří je dabovali již v předchozích dílech.

 Odlišný filtr
Čtyřku bude pohánět Vision Engine od Trinigy (stejně jako třeba neméně slibný Dungeon Hero), jehož schopnosti (vč. podpory DirectX 10) demonstrují okolní screenshoty z raného buildu. Nemá smysl se rozplývat nad jednotlivými detaily krajinky a lesních mýtinek (pokud si například stoupnete pod strom, nejen, že všechno uvidíte v realisticky ztlumeném světle, ale slunce bude přes jednotlivé listy jemně prosvítat jako ve skutečnosti). Zmíním však jediný, zatím nerozpoznatelný prvek - mezi evropskou a americkou verzí bude ještě jeden zásadní rozdíl v podobě grafického filtru. Američané dostanou balení s lehčími odstíny a více barvami, zatímco evropská verze bude laděná do temnějších a melancholičtějších barev.

Souhrnné informace o Gothic 4

Tento topic shrnuje zatím všechny dostupné informace o hře Gothic 4, které se zatím dostaly na veřejnost. Protože je hra stále ve vývoji, je možné že se některé informace v budoucnu ukážou jako mylné (neboli neaktuální).

Datum poslední aktualizace: 20.5.2008

- Všechny poslední novinky v souhrnném infu z 20.5.2008 jsou napsány žlutou barvou.

Obecné info:

- Oficiální název hry pro Evropu (starý kontinent) Gothic 4: Arcania
- Oficiální název hry pro USA Arcania: A Gothic Tale
- Datum vydání je 25.2.2010.
- Hru samotnou vyvíjí herní studio Spellbound (nikoliv Piranha Bytes :( ).
- Hra se bude zaměřovat i na americký trh (možná i primárně).
- Hra bude pouze pro jednoho hráče (Multiplayer se tedy nekoná).
- Hlavní vývojářskou platformou PC, X360 a PS3.

Herní příběh:

- Základ příběhu je už hotov, drobnosti se budou dodělávat za běhu.
- Hra by měla být rozdělena na více kapitol.
- Hra samotná se bude odehrávat 10 let po událostech v G3.
- Hra bude navazovat na příběh Gothic 3 a jeho datadisku.
- Na příběh budou mít vliv Čarodějnice osudu (které vybrali původního i nového Bezejmenného hrdinu).
- Bezejmenný hrdina z G1, G2 a G3 se stane králem Myrtany, a bude plánovat invazi na jižní ostrova.
- Hra bude mít různé konce (což znamená že hráč bude mít možnost volného konání).
- Vývojáři se budou snažit udržet dobru kvalitu příběhu, která byla v G1 a G2.

Herní svět:

- Bude se jednat o klasický fantasy svět, na který jsme zvyklí z předchozích dílů Gothicu.
- Hra se bude odehrávat na jižních ostrovech.
- Hra bude obsahovat členité klimatické zóny (pouště, lesy, sníh a jeskyně).
- Ve hře se objeví různorodá fauna a flora.
- Svět by měl být přibližně stejně velký jako v G3.
- Svět bude drsný a nebezpečný a podle toho se bude i chovat hrdina.
- Svět samotný by měl obsahovat dynamické změny počasí.
- Svět bude podléhat dennímu a nočnímu cyklu.

Hra:

- Ve hře budete hrát za nového Bezejmenného hrdinu (Rybáře) :sad: .
- Ještě není rozhodnuto, jak silný (nebo slabý) bude hrdina v začátku hry.
- Hra by měla obsahovat rozsáhlejší systém perků (strom dovedností).
- Ve hře bude nové uživatelské rozhraní (inspirované WoW).
- Hra bude obsahovat možnost aktivovat (deaktivovat) herního pomocníka, který má pomoc usnadnit hru při plnění úkolů.
- Hra bude obsahovat přebudovaný bojový systém.
- Hra bude klást větší důraz na komba, a ztrátu výdrže s tím spojenou, tím by mělo odpadnout známe rubání nepřátel bez přestávky z G3.
- Ve hře se budou automaticky zaměřovat nepřátelé.
- Hra bude mnohem vyváženější. To aby nedocházelo k případům známým z G3, kdy jsme bez menších problémů vymlátili celou hordu skřetů, ale schovaný divočák v lese nám pořádně zatopil.
- Ve hře bude možné sbírat mnoho různých bylin, za účelem přípravy mnoha lektvarů (alchymie má mít lepší využití než v G3).
- Ve hře si budete moci sestavit svoje vlastní brnění (po jednotlivých částech).
- Ve hře bude kladen větší důraz na kování (možnost si sestavit svůj vlastní meč, od čepele až po rukojeť).
- Ve hře se objeví unikátní magie.
- Ve hře bude možné opět šplhat po žebříku, možná i po skalách.
- Ve hře se objeví místo, které bude opět obklopovat magická bariéra.
- V G4 bude dále rozvíjena hrubá a vtipná mluva.
- Ozvučení a hudbu ke hře bude v režii Spellboundu s podporou profesionálů.

NPC a bestie:

- Ve hře bude možné potkat staré známé postavy a monstra, které jsme potkali v předchozích dílech.
- Ve hře bude hlavním záporným NPC náš starý dobrý Bezejmenný hrdina z G1,G2 a G3, který se nechal pohltit svojí novou nabytou mocí, a postupně přišel o všechny přátelé.
- Ve hře bude Lester, Milten, Diego a Gorn.
- V hledáčku dabérů hlavních postav hry jsou lidé, kteří je dabovali již v předchozích dílech.
- NPC budou mít opět svůj denní cyklus.
- NPC postavy na vás budou reagovat podle vaší reputace, takže pokud poděláte nějaký ten úkol pro danou komunitu, nečekejte že za něj sklidíte ovoce (to se vám třeba může promítnout v cenách u dané komunity).
- Ve hře se objeví nová zvířata.
- Zvířata z předchozích dílů projdou radikální změnou.
- Troll bude vypadat stejně jako v G3.
- Ve hře se objeví draci, trollové a skřeti.
- Lovná zvěř bude jiná než v G3.

Vývoj:

- Hra je ve vývoji od srpna 2007.
- Hra poběží na Vision Engine od Trinigy.
- Hra by měla plně podporovat DirectX 10.
- Hra bude využívat pokročilou technologii shaderů (Pokud si například stoupnete pod strom, nejen, že všechno uvidíte v realisticky ztlumeném světle, ale slunce bude přes jednotlivé listy jemně prosvítat jako ve skutečnosti).

zdroj:gothicz.net

První info

Gothic 4 je nyní Arcania: první info

Sérii Gothic asi není třeba herním fandům příliš představovat. Tohle RPGčko vždycky vynikalo množstvím zajímavých questů, obrovskými rozsáhlými prostorami herního světa, přitažlivým příběhem... a také neskutečným množstvím bugů, které často kompletně znemožňovaly nějaké rozumné hraní. Tomu je nyní údajně konec, protože Gothic 4 přechází pod nové vývojářské studio Spellbound Entertainment a vyjde pod názvem Arcania: The Gothic Tale.


Arcania se prezentuje jako více fantasy titul - "Gotický příběh" si však bere víceméně vše podstatné právě ze série Gothic a změna jména tak má působit hlavně k oklamání amerických hráčů, kterým nebyl nikdy Gothic příliš po chuti (což se naopak nedá říct o Oblivionu). Celé rozlišování Ameriky a zbytku světa jde dokonce tak daleko, že americká verze bude obsahovat světlé a veselé barvy, zatímco ta evropská pak spíše temnější, chladnější a méně příjemnou barevnou paletu. Vývojáři slibují zaměření na souboje, ať už nablízko nebo pomocí střelných zbraní.


Jelikož se stále jedná o RPG, nemohou chybět nejrůznější rasy a povolání, stejně jako sbírání zkušenosti, která povede ke zlepšení vlastností bezejmenného hlavního hrdiny. Těšit se můžeme také na obrovské množství questů, jak těch povinných budujících hlavní příběhovou linii, tak volitelných, které sice nejsou potřeba ke zdárnému dohrání, ale mohou vaší cestu herním světem obohatit o vzácný item nebo neobvyklou schopnost. Zajímavě zní také možnost interakce s obyvateli vesnic, kterými budete procházet - buď se rozhodnete postavit na stranu dobra a s vesničany vesele spolupracovat, zacož se můžete dočkat různých darů a důležitých tipů - nebo se s nimi pustíte do křížku, což sice může vést k vybrakování nějaké té truhly, na druhou stranu vás ale stále bude pronásledovat nabroušená ostří nebojácných sedláků. Arcania by měla vyjít tradičně "někdy tento rok", předtím ale distributor DreamCatcher chystá ještě menší datadisk pro Gothic 3 s názvem Gothic: Forsaken Gods, který nabídne přibližně 20 hodin zábavy. V současné fázi se dá těžko zhodnotit, jestli se bude jednat pouze o další tuctové RPGčko nebo zlomový titul, pro fandy žánru bude ale Arcania tak jako tak jasná povinnost.